Home | Actueel | Weblogs & Columns | Henk Poot | Heb je wel gehoord van de botervloot?

Heb je wel gehoord van de botervloot?

Donderdag, 28 April 2011 14:16

Elke dag rijden meer dan driehonderd vrachtwagens vanuit Israël de Gazastrook binnen. Het aantal wordt binnenkort verhoogd naar vierhonderdvijftig. Ze brengen voedsel, medicamenten, kleding en bouwmaterialen. Dat laatste ligt gevoelig maar internationale organisaties zien er op toe dat de materialen alleen gebruikt worden voor civiele doeleinden en niet bijvoorbeeld voor de bouw van bunkers en andere militaire installaties.

Meer weblogs van Henk Poot

Christus centraal 20 Feb

Wat me raakt in de kritiek op de…

Jozef en Israël 09 Feb

'En Jozef zei tegen zijn broeders, “Ik ben…

Adventsblog 30 Nov

Lucas 1:31: "Deze zal groot zijn en Zoon

De Kristalnacht 09 Nov

In de nacht van 9 op 10 november…

"Ja...ja.." 01 Okt

Het NOS-journaal vermeldde dat de bouwstop in de…

Waar het hart vol van is... 04 Juni

Het is leerzaam om temidden van alle tumult…

Het uur van Nobbe 01 Juni

Op Radio Noord hebben ze een rubriek 'Altijd…

Als de reddingsboei lek is 27 Apr

Letterlijk en woord voor woord staat er in…

De grensovergang met Israël staat ook open voor mensen die in Israëlische ziekenhuizen een specialistische behandeling willen ondergaan. Daarnaast komt een stroom van producten Gaza binnen vanuit Egypte. Toch vertrekt half mei een aantal schepen vol met vredesactivisten richting Gaza om de 'blokkade' heldhaftig te doorbreken. 'De totale bevolking van Gaza wordt door Israël in een wurggreep gehouden en collectief gestraft', zeggen de actievoerders.

Nu is het ook weer niet zo dat de inwoners van Gaza met zijn allen gegijzeld worden door Hamas. Datzelfde Hamas is immers door diezelfde bevolking tijdens verkiezingen in het zadel geholpen.

Je zou je met recht kunnen afvragen of Israël wel zo goed moet zijn om als doorvoerhaven te fungeren voor al die producten naar Gaza. Het zou begrijpelijk zijn als Israël daar van af zou zien, immers:

  • Uit datzelfde Gaza regent het bij tijd en wijle raketten op Israëlische bevolkingscentra
  • In datzelfde Gaza deelt men elkaar snoepjes uit als een half gezin in Itamar op een gruwelijke manier is afgeslacht
  • In datzelfde Gaza wordt duidelijk geroepen dat de Joodse staat van de aardbodem weggevaagd moet worden.
  • In datzelfde Gaza worden kleuters met een bizarre variant op Sesamstraat elke dag voorgehouden dat Joden apen en varkens zijn en dat er niets mooiers is dan te sterven in de strijd tegen de zionistische staat
  • In datzelfde Gaza wordt nog steeds Gilad Shalit vastgehouden zonder dat hij bezoek mag ontvangen van het internationale Rode Kruis of zelfs maar brieven kan schrijven naar zijn ouders.

 

Waarom zou je de mond voeden die je bijt?

Maar goed, blijkbaar is de Joodse moraal zo hoog dat men dat toch doet.

Nu zal zich bij de zogenaamde Gazaflottielje ook een aantal schepen uit ons eigen land voegen, een heuse botervloot getooid met onze driekleur en gedrapeerd met Italiaanse olijftakjes. Dezelfde mensen die luidkeels oproepen tot een boycot van Israël, gaan nu op weg om Gaza te ontzetten.

Je vraagt je af waarom ze alle ingezamelde hulpgoederen gewoon niet afleveren in Asdod om ze vandaar via de gewone grensovergang Gaza binnen te laten komen? Maar blijkbaar is dat niet de bedoeling. Het gaat er immers om de gehate Joodse staat te provoceren en dan stoom je op naar het strand van Gaza.

Op de vraag waarom Israël moeite heeft met deze vredesvloot, terwijl het tegelijkertijd zelf ook goederen in Gaza aflevert, is het antwoord duidelijk. Deze actie zou wel eens de weg vrij kunnen maken voor latere en mindere transporten van wapens. Denkbeeldig is dat niet, nog ditzelfde jaar is een groot schip aangehouden dat met wapentuig van Hezbollah op weg was naar het geliefde Hamas.

Maar goed, laten we aannemen dat onze Hollandse vredestichters zich dat allemaal niet bewust zijn. Dat zou kunnen. Je kunt immers niet alles bijhouden. Laten we aannemen dat zij er geen idee van hebben dat zij niet meer dan een pion zijn in de propagandaoorlog tegen Israël. Laten we aannemen dat zij in hun naïviteit het beste met iedereen voorhebben, dan zouden we ons met rede kunnen afvragen of er geen betere plaatsen zijn om naartoe te varen?

Waarom niet halverwege rechtsaf naar de kust van Misrata in Libië, of waarom niet linksaf naar Syrië waar de burgerbevolking met tanks wordt beschoten. Je zou denken waarom men niet met een hele rij bakfietsen Afghanistan binnentrekt om bij de Taliban te protesteren tegen de mensonwaardige behandeling van vrouwen en meisjes? Waarom geen zwemestafette naar Noord-Korea? Waarom Israël?

Ik vraag me af hoe het allemaal straks zal gaan als ons Berend Botje in het zicht van de Israëlische Marine komt? Stel je voor, dat die Marine gewoon even de andere kant opkijkt? Dat zou natuurlijk jammer zijn. Want wat heeft provoceren nu voor zin als je niemand tegen komt? Hoe kun je dan de geschiedenis ingaan als martelaren voor de wereldvrede? Dat zou werkelijk een doemscenario zijn: Geen inspectie, geen Israëlische commando's, geen arrestaties, geen foto's in de krant en geen sterke verhalen voor het nageslacht.

Misschien zou het nog wel het mooiste zijn als de natuur een handje zou helpen. Gewoon wat neerslag en wat golfslag, gewoon een storm die opsteekt, het hoeft nog niet eens zo'n grote te zijn zodat al die zingende varensgezellen met een beteuterd, groen uitgeslagen gezicht de horizon zullen afturen in de hoop dat tenminste iemand ze uit hun lijden verlost. Dat moet toch mogelijk zijn? Gewoon, zoals lang geleden in de tijd van de Spaanse Armada, toen we opgetogen zeiden: "Flavit JHWH et dissipati sunt" - JHWH blies en zij werden verstrooid.'

38 Reactie(s) RSS

 
  #38
door H. Hahn maandag, 30 april 2012 16:47
Dit artikel is inmiddels een jaar en twee dagen oud, maar mag ik er toch nog even op reageren?

In de eerste alinea staat:
Citaat:
Dat laatste (levering van bouwmaterialen - HH) ligt gevoelig maar internationale organisaties zien er op toe dat de materialen alleen gebruikt worden voor civiele doeleinden en niet bijvoorbeeld voor de bouw van bunkers en andere militaire installaties.


Ik vind het altijd zo schijnheilig van politici en dergelijken als ze zeggen dat "erop toegezien wordt" dat spullen "niet voor militaire doeleinden" worden gebruikt. Het zegt me helemaal niets! Immers hoe meer bouwmateriaal voor humanitaire doelen wordt geleverd, des te minder van dat spul hoeven de Palestijnen zelf aan te schaffen. Die militaire installaties kunnen ze dus -- dank zij de humanitaire hulp! -- alleen maar veel gemakkelijker en sneller bouwen van het (weinige?) materiaal dat ze ongecontroleerd van elders krijgen.
Beantwoord reactie
 
 
  #37
door Joop Sapulette zaterdag, 24 september 2011 16:35
@Tim;///Johannes 20;29\\\JEZUS zeide tot Thomas;Omdat gij MIJ gezien hebt,hebt gij geloofd?Zalig zij.die NIET gezien hebben en toch geloven!!!
Beantwoord reactie
 
 
  #36
door tim zaterdag, 24 september 2011 11:20
tim zei:
Joop Sapulette zei:
De GOD van Israel is een goede GOD;voor Zijn volk,maar ook voor de Palestijnen. Alleen zolang de Palestijnen de god van de islam dienen,kan de enige ware GOD hen niet zegenen. Lees ook wat er staat in Genesis 12;1,2,3. Wie Abraham zegent/vervloekt,die zal door de GOD van Israel gezegend/vervloekt worden. Als zo'n kleine groep terroristen alleen maar raketten afvuurt op Israel,dan begrijpt u wel dat dit allesbehalve gezegend kan worden!!!


Maar het spijt me zeer, in de Koran komt Jezus wel voor als profeet en in de Thora niet. En op het internet zijn genoeg beelden te vinden van orthodoxe joden die Christus afdoen als (excuses voor mijn taalgebruik) hoerenzoon. Daarnaast zijn het Jodendom en de Islam direct voortgekomen uit Abraham/Ibrahim, en het Christendom niet.



Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik niet snap dat men zo kritiek loos tegenover het een en zo kwalijk tegenover het ander staat. Waarom is het zo zwart wit, dat snap ik niet. Ik ben bang dat je jezelf voor een bootje belangen laat slepen onder valse pretenties.
Beantwoord reactie
 
 
  #35
door tim zaterdag, 24 september 2011 11:18
Joop Sapulette zei:
De GOD van Israel is een goede GOD;voor Zijn volk,maar ook voor de Palestijnen. Alleen zolang de Palestijnen de god van de islam dienen,kan de enige ware GOD hen niet zegenen. Lees ook wat er staat in Genesis 12;1,2,3. Wie Abraham zegent/vervloekt,die zal door de GOD van Israel gezegend/vervloekt worden. Als zo'n kleine groep terroristen alleen maar raketten afvuurt op Israel,dan begrijpt u wel dat dit allesbehalve gezegend kan worden!!!


Maar het spijt me zeer, in de Koran komt Jezus wel voor als profeet en in de Thora niet. En op het internet zijn genoeg beelden te vinden van orthodoxe joden die Christus afdoen als (excuses voor mijn taalgebruik) hoerenzoon. Daarnaast zijn het Jodendom en de Islam direct voortgekomen uit Abraham/Ibrahim, en het Christendom niet.
Beantwoord reactie
 
 
  #34
door Joop Sapulette vrijdag, 23 september 2011 20:14
De GOD van Israel is een goede GOD;voor Zijn volk,maar ook voor de Palestijnen. Alleen zolang de Palestijnen de god van de islam dienen,kan de enige ware GOD hen niet zegenen. Lees ook wat er staat in Genesis 12;1,2,3. Wie Abraham zegent/vervloekt,die zal door de GOD van Israel gezegend/vervloekt worden. Als zo'n kleine groep terroristen alleen maar raketten afvuurt op Israel,dan begrijpt u wel dat dit allesbehalve gezegend kan worden!!!
Beantwoord reactie
 
 
  #33
door tim vrijdag, 23 september 2011 18:55
Wat u hier schrijft is gewoon feitelijk niet waar. Palestijnen moeten selfs om binnen de Westbank te reizen bepaalde passen hebben die maar zelden worden gegeven. Er zijn vele voorbeelden bekend van mensen die aan hun verwondingen of behandelbare ziekte overleden doordat zij niet een bepaald checkpoint langs kwamen en dat binnen Palestijns gebied. Voedselprijzen vliegen de pan uit en de economie word expres gesloopt. Dat maakt van u of een leugenaar of een man die geindoctrineerd is. Ik hoop dat laatste want dat is minder kwalijk. Wat betreft de rest van de reacties op deze pagina. Wat een lasterlijke onzin. Wat een dwazen en wat een idioterie. Ik vraag me af wat men vindt van de Palestijnse Christen die ook slachtoffer is. Er is zelfs een beton fabriek in de Westbank die in Israelische handen is. Wanneer de wind richting de Palestijnen staat dan stoot deze fabriek zijn kanker verwekkende stoffen uit, wanneer de wind richting de kolonisten die daar vlakbij wonen staat word de fabriek stil gelegd. Geloofd u echt dat dit rechtvaardig is?
Beantwoord reactie
 
 
  #32
door Joop Sapulette dinsdag, 19 juli 2011 19:52
De laatste botervloot-boot 2011 is vandaag,,onderw eg naar de Gaza,tegengehou den door Israel. Dankzij de gebeden van zeer velen van ons,van over de hele wereld is deze botervloot-aktie 2011 volledig gesmolten onderweg!
Beantwoord reactie
 
 
  #31
door Joop Sapulette maandag, 11 juli 2011 09:45
Joop Sapulette zei:
Alle gekheid op een stokje;De GOD van Israel heeft verhinderd dat de zogenaamde "botervloot"-aktie NIET doorging of verhinderd werd. Ik stuurde een keer een mail naar een directeur van mij,iedereen keek enorm tegen hem op,dat de GOD van Israel soeverein is!



Correctie;NIET doorging,moet zijn,doorging!
Beantwoord reactie
 
 
  #30
door Joop Sapulette zondag, 10 juli 2011 18:43
Alle gekheid op een stokje;De GOD van Israel heeft verhinderd dat de zogenaamde "botervloot"-aktie NIET doorging of verhinderd werd. Ik stuurde een keer een mail naar een directeur van mij,iedereen keek enorm tegen hem op,dat de GOD van Israel soeverein is!
Beantwoord reactie
 
 
  #29
door Joop Sapulette zaterdag, 9 juli 2011 11:07
De botervloot ging de lucht in,maar wegens gebrek aan kerosine kwamen ze niet ver! (Met dank en hulde aan de Mossad)! GOD is zeer groot en zeer te prijzen!!
Beantwoord reactie
 
 
  #28
door Joop Sapulette woensdag, 6 juli 2011 15:41
Volgens mij is de botervloot onderweg gesmolten;ach ja,het is ook zo warm daar op de Middellandse zee!
Beantwoord reactie
 
 
  #27
door Joop Sapulette zaterdag, 25 juni 2011 21:07
De zogenaamde "vredesvloot" is weer onderweg! Krijgen ze windkracht 13 over zich heen of wordt het weer een veldslag tegen Israel. Bid voor de vrede van Jeruzalem en Israel!
Beantwoord reactie
 
 
  #26
door Joop Sapulette maandag, 20 juni 2011 18:41
Roland Verboon zei:
Alle vijanden van Israel zullen roemloos ten onder gaan. Het is bijna juli en nóg is er geen vloot vertrokken. Stelletje dwaze activisten.



Het is nog geen eind Juni 2011,maar ze krijgen de vloek van Sodom en Gomorra over zich!
Beantwoord reactie
 
 
  #25
door Roland Verboon maandag, 20 juni 2011 16:44
Alle vijanden van Israel zullen roemloos ten onder gaan. Het is bijna juli en nóg is er geen vloot vertrokken. Stelletje dwaze activisten.
Beantwoord reactie
 
 
  #24
door visserr dinsdag, 17 mei 2011 13:48
Eelke de Gelder zei:
En natuurlijk bestaat er een principieel bezwaar over de Israelische controle van de grens die pragmatisch te begrijpen is, maar daarom nog niet goed.


Die Israelische controles zijn er niet zonder reden ...


Dus gewoon stoppen met raketten afschieten, Gilad Shalit vrijlaten en die grens kan open.
Beantwoord reactie
 
 
  #23
door Eelke de Gelder dinsdag, 17 mei 2011 13:39
Misschien wel een heel onzinnige manier van denken van mij: maar 300 vrachtwagens per dag met (gunstige schatting) 40 ton lading is waarschijnlijk bizar weinig voor een gebied met 1.3 miljoen inwoners. Het komt neer op 9.2 kilo per persoon, ik kan me voorstellen dat dat weinig is wanneer je bouwmateriaal meedenkt, maar ik heb geen idee.
Wel rijden er in Nederland met 16.6 miljoen mensen (12.7xzoveel) zo'n 96.000 zware vrachtwagens rond dat is 320x zoveel, gewogen 25.2x zoveel. (en ok, niet alles is voor NL, maar ook vreemde wagens brengen goederen)

Het doet er niet zoveel toe, het gaat er alleen wel om dat een bewering als: er komt genoeg Gaza binnen want er rijden elke dag 300 vrachtwagens naar binnen niet steekhoudend is omdat we daar geen verstand van hebben. Het enige juiste criterium is of de mensen er genoeg hebben. En natuurlijk bestaat er een principieel bezwaar over de Israelische controle van de grens die pragmatisch te begrijpen is, maar daarom nog niet goed.
Beantwoord reactie
 
 
  #22
door Joop Sapulette maandag, 16 mei 2011 17:49
H. Hahn zei:
@Joop Sapulette, n.a.v. reacties 2 en 6:
Het lijkt me helaas wat laatig om Sefanja 2:4-7 op de huidige situatie te betrekken. Het gaat daar ook over Ashdod en Ashkelon, steden die vroeger weliswaar tot Filistea behoorde, maar nu tot Israël! En als de hele kustvlakte grasland en weidegrond moet worden (vers 6), hoe zit dat dan met Tel Aviv, Nethanja, Haifa enz.?

Er zijn vast wel andere profetieën die hier beter van toepassing zijn?!


Een Bijbelse profetie kan plotseling vervuld worden,eer we er erg in hebben;gisteren drongen die wilde arabieren toch ook Israel binnen,voordat het Israelische leger het door had!
Beantwoord reactie
 
 
  #21
door Eelke de Gelder maandag, 16 mei 2011 14:18
Beste,
Graag geef ik een antwoord op de vraag van Ds. Poot waarom er een vloot naar Gaza gaat en niet naar andere plaatsen waar onrecht geschiedt. Het verschil tussen de genoemde situaties is dat het onrecht in Israel tov de palestijen al tientallen jaren structureel plaatsvind met essentiele actieve steun van mn Amerika en het politiek negeren door Europa. En daar zijn wij onderdeel van dus nemen mensen daar hun verantwoordelij kheid. De westerese betrokkeneheid geldt in de andere situaties in veel mindere mate.
Ook in en door Nederland wordt Israel gesteund, met het idee dat daar morele argumenten voor zijn zoals: het is de enige democratie in het Midden-Oosten en het land wordt bedreigd. Juist of onjuist, in geval van Syrie, Libie en Afganistan bestaat die band niet.
Een ander punt: in Afganistan en Libie is de NAVO bereidt om in te grijpen (over de redenen en of die terecht zijn zal ik het niet hebben). In Israel wordt niet alleen niet ingegrepen, maar blijft het actief gesteund worden. Dat mensen door tegen in verzet komen en misschien wel erg veel middelen voor publiciteit aangrijpen lijkt me niet onlogisch.
Dan nog een principieel punt: verdienen mensen die opkomen voor de verdrukking van de weerloze niet wat meer (christelijk) respect verdienen? Natuurlijk kan er verschil van mening bestaan over het bestaan en de ernst van het onrecht, maar dat zou een meer respectvolle benadering van deze mensen niet in de weg hoeven staan.
Je kunt van mening zijn dat ze het bij het verkeerde eind hebben, maar deze mensen zijn wel bereidt risico's te nemen voor de medemens en het eigen leven op het spel te zetten. Eerlijk gezegt vind ik het wel heel gemakkelijk om daar lacherig over te doen vanuit de bureaustoel.
Beantwoord reactie
 
 
  #20
door Joop Sapulette maandag, 2 mei 2011 10:02
We moeten niet naar het waarom,maar naar het WAARTOE vragen. Waartoe dient dit of dat Heer? Opdat mensen via Google JEZUS mogen vinden,liefde mogen hebben voor Jeruzalem,en gaan sparen om Loofhuttenfeest te gaan vieren met de Joden,gaan bidden voor de vrede van Jeruzalem,ipv met de zilvervloot Jakob gaan vervloeken!
Beantwoord reactie
 
 
  #19
door Joop Sapulette maandag, 2 mei 2011 09:52
Ik moet eerst mijn eigen gezin tot zegen zijn,door te verkondigen dat JEZUS de Redder der wereld is,en dat HIJ terugkomt,in Jeruzalem. Dan pas kan ik mijn buren,familie,d orp etc. tot zegen zijn. De Turken moeten eerst hun eigen mensen en de Koerden tot zegen zijn,ipv dat ze de Joden,GOD s oogappel gaan vervloeken!
Beantwoord reactie
 
 
  #18
door H. Hahn maandag, 2 mei 2011 09:30
Joop Sapulette zei:
De ottomanen op de zilvervloot vervloekten Israel het felst,waardoor Jakob 9 van hen moest doden,uit zelfverdidiging !Maar wat deden de turken zelf met de Armeniers en wat doen ze met de Koerden? Google;Genesis 12 vers 3!

Geachte heer Sapulette,
In de basis hebt u gelijk, alleen gaat het me wat ver om Gen. 12:3 zo maar van toepassing te verklaren op Armeniërs, Koerden, etc.

En waarom noemt u toch steeds "Google" erbij? Gen. 12:3 zoek je toch zo op in www.biblija.net? Als u voorstelt dat we iets anders opzoeken met Google, dan oet u wel aangeven wát.
Beantwoord reactie
 
 
  #17
door Joop Sapulette maandag, 2 mei 2011 06:56
De ottomanen op de zilvervloot vervloekten Israel het felst,waardoor Jakob 9 van hen moest doden,uit zelfverdidiging !Maar wat deden de turken zelf met de Armeniers en wat doen ze met de Koerden? Google;Genesis 12 vers 3!
Beantwoord reactie
 
 
  #16
door H. Hahn zondag, 1 mei 2011 15:43
Joop Sapulette zei:
Uit betrouwbare bronnen had ik vernomen van een Joodse evangeliste dat Japan Israel dreigbrieven stuurde om Jeruzalem te delen met de palestijnen,tot dat de 11e maart een zware aardbeving Japan teisterde!Ik heb niks tegen Japan verder hoor,maar wie Abram vervloekt...


@Joop Sapulette: Zoudt u die brongegevens wellicht zo uitgebreid mogelijk beschikbaar kunnen stellen aan br. Jan van Barneveld (zie http://janvanbarneveld.nl/). Dan kan hij dat natrekken en wellicht in een van zijn publicaties verwerken. Er zijn wel meer aanwijzingen voor dergelijke "coïncidenties", zoals bijv. ook n.a.v. de orkaan Katrina.
Beantwoord reactie
 
 
  #15
door H. Hahn zondag, 1 mei 2011 15:39
Citaat:
Citaat uit artikel ds. Poot:
Elke dag rijden meer dan driehonderd vrachtwagens vanuit Israël de Gazastrook binnen. (...) Ze brengen (...) en bouwmaterialen. Dat laatste ligt gevoelig maar internationale organisaties zien er op toe dat de materialen alleen gebruikt worden voor civiele doeleinden en niet bijvoorbeeld voor de bouw van bunkers en andere militaire installaties.


We kunnen rustig gaan slapen, want "de wereld" ziet erop toe dat die materialen niet voor bunkers etc. worden gebruikt...

Mooi toch? Dan kunnen die materialen die via die geheime tunnels vanuit Egypte worden aangevoerd, allemaal voor bunkers etc. worden gebruikt en kunnen ze hun huizen, mooie gebouwen etc. van door Israël aangeleverde spul bouwen.

Mundus vult decipi -- De wereld wil bedrogen worden!
Beantwoord reactie
 
 
  #14
door H. Hahn zondag, 1 mei 2011 15:17
@Joop Sapulette, n.a.v. reacties 2 en 6:
Het lijkt me helaas wat laatig om Sefanja 2:4-7 op de huidige situatie te betrekken. Het gaat daar ook over Ashdod en Ashkelon, steden die vroeger weliswaar tot Filistea behoorde, maar nu tot Israël! En als de hele kustvlakte grasland en weidegrond moet worden (vers 6), hoe zit dat dan met Tel Aviv, Nethanja, Haifa enz.?

Er zijn vast wel andere profetieën die hier beter van toepassing zijn?!
Beantwoord reactie
 
 
  #13
door mattitjahu vrijdag, 29 april 2011 14:54
nou, gefeliciteerd, daar wordt de wereld echt beter van. Torah zegt inderdaad dat er vele valse profeten zullen opstaan, en zelfs wonderen doen, om het volk te misleiden en af te brengen van het leven volgens de geboden van G'd.
Je schijnt de Joodse uitleg van profetieen naast je neer te leggen, want dan zou je je eindeloos bescheiden worden.
Je zult eerst moeten bewijzen dat je een waar profeet bent, en ik ben bang dat je die test al niet kan doorstaan, maar ja, dat zal wel joodse onzin zijn. In die naam van J schijnt alles okay te zijn, net als de naam van Allah.
Nogmaals je intenties zijn mogelijk okay, maar verkeerd gericht.
Wees vooral een goed mens, dan heb je je handen al levenslang propvol.

Mattitjahu
Beantwoord reactie
 
 
  #12
door Joop Sapulette vrijdag, 29 april 2011 14:06
mattitjahu zei:
@ Joop
Elders heb ik reeds een korte analyse gegeven op dat vers hier op de site met een verwijzing naar een uitgebreidere uitleg.

We zijn geen profeten en profeten die er waren zijn moeilijk te begrijpen itt G'ds geboden. En daar zijn wij Joden al ons hele leven zoet mee, zo complex zijn die.

Wij zijn nietige kleine mensjes die NIETS weten van de Hemelse boekhouding en ons daar ook niet te druk over moeten maken. Die liggen in G'ds 'Handen' en dat zal niet mislopen.
Onze opdracht uitvoeren, ongeacht het waarom, niet om een zegen binnen te halen maar omdat G'd het zegt en omdat Hij het goede met ons voorheeft en wij ze onvoorwaardelij k gaan doen uit liefde, en niet uit angst. Dat is de Joodse gedachte, waar elke Torah getrouwe Jood naar streeft.

Toon de wereld dat Gaza geen crisis heeft en niets nodig heeft, onderazoek dat, bronnen erbij en zoek de krant op, schrijf naar de regering. Je intenties zijn denk ik goed maar een beetje verkeerd gericht. Chr. moeten niet hier discussieren maar met kennis van zaken het publiek benaderen.

Mattitjahu

Maar we mogen ons strekken om te profeteren in JEZUS naam!
Beantwoord reactie
 
 
  #11
door mattitjahu vrijdag, 29 april 2011 13:12
@ Joop
Elders heb ik reeds een korte analyse gegeven op dat vers hier op de site met een verwijzing naar een uitgebreidere uitleg.

We zijn geen profeten en profeten die er waren zijn moeilijk te begrijpen itt G'ds geboden. En daar zijn wij Joden al ons hele leven zoet mee, zo complex zijn die.

Wij zijn nietige kleine mensjes die NIETS weten van de Hemelse boekhouding en ons daar ook niet te druk over moeten maken. Die liggen in G'ds 'Handen' en dat zal niet mislopen.
Onze opdracht uitvoeren, ongeacht het waarom, niet om een zegen binnen te halen maar omdat G'd het zegt en omdat Hij het goede met ons voorheeft en wij ze onvoorwaardelij k gaan doen uit liefde, en niet uit angst. Dat is de Joodse gedachte, waar elke Torah getrouwe Jood naar streeft.

Toon de wereld dat Gaza geen crisis heeft en niets nodig heeft, onderazoek dat, bronnen erbij en zoek de krant op, schrijf naar de regering. Je intenties zijn denk ik goed maar een beetje verkeerd gericht. Chr. moeten niet hier discussieren maar met kennis van zaken het publiek benaderen.

Mattitjahu
Beantwoord reactie
 
 
  #10
door Joop Sapulette vrijdag, 29 april 2011 12:42
Neen,wel van de Zilvervloot of de Vredesvloot. Van de vorige "vredesvloot" zag ik dat "vriendelijke" ottomanen de Joden vervloekten en het gezag van Israel gingen ondermijnen. Met als gevolg;negen turkse doden en de hele wereld incl. gretta duisenberg tierende. De a.s. botervloot heeft niks geleerd van 2010!Zie ook Google;Genesis 12 vers 3!
Beantwoord reactie
 
 
  #9
door visserr vrijdag, 29 april 2011 12:38
Radikale Islamisten en Socialisten werken samen tegen Israel;

hiero scherpe analyse van Glenn Beck over de komende Mei maand;

http://www.youtube.com/watch?v=fz_i6wccsJ8&feature=player_embedded#at=660
Beantwoord reactie
 
 
  #8
door Joop Sapulette vrijdag, 29 april 2011 11:28
mattitjahu zei:
Geachte Joop,

Ik neem aan dat u mijn vorige reactie gelezen hebt. U doet er verstandig aan om met grotere voorzichtigheid profetieen te lezen en de genoemde basisregel te verdisconteren in uw denken. Met u uiteraard vele medechristenen.
De bijbel heeft het doel om mensen te leren hoe ze hun leven moeten inrichten en wat G'd van ze verwacht.

Mattitjahu




Over de botervloot het volgende!Genesi s 12 vers 3 is onvoorwaardelij k!
Beantwoord reactie
 
 
  #7
door mattitjahu vrijdag, 29 april 2011 11:02
Geachte Joop,

Ik neem aan dat u mijn vorige reactie gelezen hebt. U doet er verstandig aan om met grotere voorzichtigheid profetieen te lezen en de genoemde basisregel te verdisconteren in uw denken. Met u uiteraard vele medechristenen.
De bijbel heeft het doel om mensen te leren hoe ze hun leven moeten inrichten en wat G'd van ze verwacht.

Mattitjahu
Beantwoord reactie
 
 
  #6
door Joop Sapulette vrijdag, 29 april 2011 07:10
Profetie over Gaza!Sefanja 2 vers 4-7;Profetie over de Zilvervloot!Gen esis 12 vers 3!
Beantwoord reactie
 
 
  #5
door mattitjahu donderdag, 28 april 2011 20:20
Profetieen zijn uiterst moeilijk te begrijpen. Daar zijn op zijn minst goede joodse commentaren bij nodig.
Een gouden regel is: negatieve (oordeels) profetieen zijn ALTIJD voorwaarderlijk . Hetgeen betekent dat ALLES anders kan lopen dan daarin geschreven staat, OMDAT de mens een vrije keuze heeft.

G'd heeft ons niet een hemelse boekhouding gegeven om de toekomst te voorspellen (profetie is geen toekomstvoorspe lling), maar om te voorkomen dat we verkeerde keuzes maken, het goede gaan DOEN, en alles in het werk stellen door ACTIE, DADEN, om onze wereld bewoonbaar te maken en te houden.

Een goed stuk, ds.Poot.

Mattitjahu
Beantwoord reactie
 
 
  #4
door Joop Sapulette donderdag, 28 april 2011 18:30
Uit betrouwbare bronnen had ik vernomen van een Joodse evangeliste dat Japan Israel dreigbrieven stuurde om Jeruzalem te delen met de palestijnen,tot dat de 11e maart een zware aardbeving Japan teisterde!Ik heb niks tegen Japan verder hoor,maar wie Abram vervloekt...
Beantwoord reactie
 
 
  #3
door Joop Sapulette donderdag, 28 april 2011 18:25
In ieder geval is Holland gezegend met een Joodse minister!Bid voor Jeruzalem,want er is er een,met zijn trawanten,die tekeer gaat als een briesende leeuw!(Lees ook via Google;Elsevier s)De GOD van Jakob zegene u,jou en mij!
Beantwoord reactie
 
 
  #2
door Joop Sapulette donderdag, 28 april 2011 18:17
Lees de profeten ook eens,niet leuk maar wel realiteit! Google:Sefanja 2 vers 4-7!
Beantwoord reactie
 
 
  #1
door Agatha Reurich. donderdag, 28 april 2011 18:04
Nu vraag ik mij toch echt af of het Rode kruis zo ongeloofwaardig is geworden, dat alle die zo nodig De Palestijnen moet voorzien van goederen, het écht wel nodig hebben. Ik vraag me af of Berend Botje inderdaad wel op weg moet gaan naar de arme Palestijnen die zo lijden.
Hamas reikt de PA de hand en jongens wat heerlijk toch, nu kunnen we een staat oprichten en Israël van de kaart vegen. Maar met een ding houden ze geen rekening, de God Van Abraham, Isaak en Jacob (Israël).
God zelf zal een storm ontketenen op zijn tijd en die storm zal een geduchte storm zijn. Daar hebben we niemand voor nodig, zeker het flotieltje met de z.g.n. goederen niet. Wij, als christenen voor Israël, hebben de taak om Israël in gebed bij De God van Abraham, Isaak en Jacob te brengen, want God wil een gebeden God zijn. Heer, kom spoedig, ter wille van uw volk, uw oogappel!
Dominee Henk Poot, ik wens en bid u heel veel kracht en sterkte toe in uw werk en inzet voor Israël.
Beantwoord reactie
 

Plaats reactie

U bent van harte welkom om te reageren. Let s.v.p. even op de [+] volgende zaken .

  • Uw E-mail adres is verplicht maar wordt nooit getoond op de website.
  • Het kan even duren voordat uw reactie op de website zichtbaar wordt.
  • Indien u wilt reageren op een andere reactie dan kunt u de Beantwoord reactie knop gebruiken.
    De tekst van de reactie waarop u reageert verschijnt dan omgeven door [quote] [/quote] tags in het reactie veld. U kunt de tekst tussen de [quote] [/quote] ook bewerken als u enkel een zin wilt uitlichten.
  • Indien u bericht wilt ontvangen bij opvolgende reacties vink dan onderstaande 'Nieuwe reacties per e-mail ontvangen' aan.


Doneer nu eenvoudig, veilig en snel online.

Meer Henk Poot »

Christus centraal 20 Feb

Wat me raakt in de kritiek op de…

Jozef en Israël 09 Feb

'En Jozef zei tegen zijn broeders, “Ik ben…

Heb je wel gehoord van de botervloot? 28 Apr

Elke dag rijden meer dan driehonderd vrachtwagens vanuit…

Adventsblog 30 Nov

Lucas 1:31: "Deze zal groot zijn en Zoon

De Kristalnacht 09 Nov

In de nacht van 9 op 10 november…

"Ja...ja.." 01 Okt

Het NOS-journaal vermeldde dat de bouwstop in de…

Waar het hart vol van is... 04 Juni

Het is leerzaam om temidden van alle tumult…

Het uur van Nobbe 01 Juni

Op Radio Noord hebben ze een rubriek 'Altijd…

Als de reddingsboei lek is 27 Apr

Letterlijk en woord voor woord staat er in…

Van boven bekeken 13 Apr

Ik vind het altijd weer prachtig om te…