• Israëlnieuws via Whatsapp

  • Video

    Video: Netanyahu belt met Christenen voor Israël

    7 september 2016

    De Israëlische premier Benjamin Netanyahu voerde op woensdagmiddag 7 september een telefoongesprek met Roger van Oordt, directeur van Christenen voor Israël. Aanwezig bij het telefoongesprek waren het bestuur en de directie van Christenen voor Israël Nederland en Christians for Israel International. Ook belde Netanyahu met opperrabbijn Binyomin Jacobs.

    Netanyahu bedankte Christenen voor Israël voor de warme vriendschap: “We hebben geen betere vrienden dan jullie”, zei hij. “Daar zijn we in Israël erg door ontroerd. Onze vriendschap is gebaseerd op de diepe waarden van het geloof, geschiedenis en cultuur.”

    CvI-directeur Van Oordt nam de vriendelijke woorden van Netanyahu graag in ontvangst: “We willen u zegenen vanuit de grond van ons hart”, antwoordde hij de Israëlische premier. “We bidden tot de God van Israël dat Hij het Joodse volk thuisbrengt en zal beschermen. Samen met jullie kijken we uit naar de dag dat de wereld zich realiseert dat de vrede en waarheid uit Sion komt. Het wonder van Israël kan door niemand ontkend worden, zeker niet door christenen.”

    “We hebben geen betere vrienden dan jullie.”

    Netanyahu sluit zich aan bij die gedachte: “Israël krijgt wereldwijd steeds meer vrienden en bondgenoten”, zei Bibi. “Het is geweldig dat we altijd op jullie kunnen rekenen, in goede en in slechte tijden. Ik denk dat er betere tijden aankomen.”

    Op de vraag of Netanyahu een boodschap heeft voor Nederlandse christenen antwoordde hij volmondig ‘ja’. “Zet je in voor de waarheid. Die strijd moeten we allemaal voeren. Ik was hier maar voor even, maar jullie zijn er altijd.” Van Oordt verzekerde Netanyahu dat de Joodse staat kan rekenen op de steun van christenen: “Samen met Haim Divon (de Israëlische ambassadeur in Nederland, red.) zijn wij de ambassadeurs van Israël. En dat zullen we blijven totdat de Messias komt.”

    In het gesprek met opperrabbijn Jacobs benadrukte premier Netanyahu dat de samenwerking met christenen van vitaal belang is, en dat deze absoluut voortgezet moet worden. Ook vertelde hij dat Israël Nederland zal helpen in de strijd tegen terrorisme zoals dat van IS.

    Thema

    netanyahu

    16 Reacties

    • F van Hijum -  16 september 2016 God zegt Israël is mijn eerst geboren zoon en dus voel ik mij zeer verbonden met Israël van waaruit God zijn Zoon heeft geboren doen worden die mij heeft Liefgehad .
    • Theo -  15 september 2016 Ik steun Israel van harte maar ben zeer bedroefd over de steun van Netanyahu aan de LBGT MOVEMENT in Israel ! Tel Aviv is de praktisch de ergste ( goddeloze ) homostad van het westelijk halfrond en de Likoed partij doet er alles aan om stemmen te winnen bij deze groep . Dit neemt niet weg dat ik bid voor de vrede voor Jeruzalem en voor het behoud van Israel !
    • Hugo -  13 september 2016 Geweldig om te zien!! Als christenen mogen we er trots op zijn Israël te zegenen en te steunen. Hoeveel beloften zijn er niet te vinden van de Heer voor de mensen die Israël zegenen?! Wat hun reactie ook is, wat hun hartsgesteldheid ook mag zijn. Ook Paulus kwam later pas tot inkeer en heeft sindsdien geweldige prestaties met de Heer geleverd. Dat er steeds meer Israëlieten zijn in het Heilige Land, is nu wellicht slechts een voorbereiding. Maar ook nu bestaan wonderen. Shalom Israël! Moge God wijsheid en zegen geven aan de leiders en inwoners!
    • Marie Louise -  12 september 2016 De HERE der heerscharen zal Sion nog vertroosten, Jeruzalem nog verkiezen.
    • Simon -  11 september 2016 Terwijl de kerken strijden wie nu uitverkoren is plant de Heer zijn volk terug in zijn eigen land en zet een punt achter de genadetijd voorde kerken en zo zal Hij ook allen die het hier niet met eens zijn verslagen aan hen overleveren En allen die dan overblijven zullen zeggen De Heer heeft grote dingen aan Zijn Volk gedaan Zomaar een eenvoudig kerkganger uit Zaamslag
    • Luuk de Boer -  11 september 2016 Waarom steunen Christenen dit? God gaf Israël het land op VOORWAARDE van gehoorzaamheid aan het (oude) verbond. En NIET ONVOORWAARDELIJK. God zelf zette hen uit het land en verwoestte hun stad vanwege ongehoorzaamheid aan het oude verbond en de kruisiging van Zijn Zoon. Toen God het nieuwe verbond instelde wezen zij de Messias af, en vandaag is het niet anders. Er is géén terugkeer mogelijk zonder bekering, en zij die zich Joden noemen kunnen géén kinderen van Abraham zijn zonder geloof. Het nieuwe Jeruzalem is van boven, en de nieuwe tempel bestaat uit levende stenen waarin de Heilige Geest woont. De oude stad en de geplande tempel zullen niet plotseling veranderen in Gods woonplaats. God kan alleen worden aanbeden op de plaats die Hij verkiest, en dat is in de nieuwe tempel van levende stenen.
    • Imke -  09 september 2016 Oh Oh oh... The show must go on Hoe durven ze over morele waarden te praten! Plaatsvervangende schaamte Wat een slecht toneelstuk
    • Piet -  09 september 2016 Een ieder die Israel een Joodse staat noemt, beledigt de echte Joden tot op het bot! Israel kan nooit Joods zijn, want het is in overtreding van vele wetten uit het OT.
    • Piet -  09 september 2016 Het is zo gek, om een Jood en een Christen elkaar zo vriendelijk met elkaar te zien, terwijl beiden weten dat ze elkaar kunnen en zullen doden. De Jood denkt de Christen te misbruiken en de Christen denkt de Jood te kunnen misleiden!
    • Jesse Eek -  08 september 2016 Het is belangrijk om voor de waarheid te gaan staan en daarmee dus niet voor de erkenning van de leugencreatie "Palestina" die door de wereld omarmt wordt. Dat is een hoeksteen in onze relatie met Israël, als christenen/kerken dit niet helder hebben zijn ze prooi voor anti-Israëlische en ik zou daarmee willen zeggen anti-christelijke krachten. Yeshua ik bid dat U Uw licht laat schijnen op het conflict en de waarheid voor iedereen aan het licht komt als de berg Ararat waar de Ark op strandde!
    • Johannes -  08 september 2016 Dat is allemaal heel erg goed maar volgens mij is Israel een beetje tegen het christendom of niet? Iemand vertelde mij dat ze zeggen dat Jesus vrede zij met hem een valse messiah was en dat ze nog wachten op iemand anders die moet komen. Terwijl Jesus nog een tweede keer terug gaat komen.
    • willy -  08 september 2016 Wat een eer en genoegen laat zien dat we Israel steunen en dit moeten we blijven doen ! shalom
    • Jan-Thijs Hendrikse -  08 september 2016 Een belangrijke aanmoediging! En nu praktisch, hoe gaan we de BDS beweging counteren?
    • Tanny van Ouwerkerk -  07 september 2016 Als christen is er niets zo belangrijk als het loven , danken en prijzen van God voor Zijn trouw aan de joodse Natie . Wij zijn onlosmakelijk met hen verbonden . Hun lijden is ons lijden , hun vreugde de onze . Daarom is het van levensbelang om hen te zegenen , naast hun te staan in woord ,daad en gebed .
    • Jack Klaber -  07 september 2016 Als christenen is jullie zeker het negende van de Tien Geboden een begrip. Onder dit gebod valt ook het zich sieren met andermans veren! Daarom wil ik gaarne uitsluitsel krijgen in welke functie de vereniging Christenen voor Israel mee gewerkt heeft om Akte de Présence te geven bij het bezoek van PM Netanyahu in Den Haag. Wel eens van de dames Sabine Sterk en Brenda Aartsen gehoord van de groep "Time to Stand UP for Israel"? Komt niet hun de eer toe deze ontvangst van PM Netanyahu te hebben organiseerden de nodige vergunningen te bemachtigen?
    • Michael Jacobs -  07 september 2016 Twee miljard christenen en wereldwijd vijftien miljoen Joden vormen sámen de volkeren van het heilige verbond die de morele principes moeten uitdragen van 'Gij zult niet liegen, stelen, en moorden'. Of de rest van de mensheid zich eveneens daartoe verplicht hangt van óns voorbeeld en ónze goede samenwerking af. Van wie anders?

    Plaats een reactie