Sluiten

Zoeken.

Artikelen

Activiteiten

Kennisbank

Podcasts

Projecten

Publicaties

Videos

Overig

Deze 10 Israël-lezingen uit 2021 moet u gezien hebben

Door Christenen voor Israël - 

29 december 2021

Henk Poot livestream (2)

In 2021 maakten we met plezier honderden interessante video's voor u. Deze 10 lezingen die te volgen waren via onze livestream mag u zéker niet missen.

Bekijk meer video's

op ons YouTube-kanaal

ds. Oscar Lohuis over 'Geen opwekking zonder Israël'

Er kan in het christendom geen geestelijke opleving plaatsvinden als de Kerk Israël niet zegent. Door de hele kerkelijke geschiedenis heen zijn er voorbeelden van christenen die zich daarvan bewust waren. De Puriteinen noemden dit zelfs de 'theologie van de hoop'. Maar hoe zit dat in onze tijd? Heeft het zin om te bidden voor een opwekking als we de rol van Israël in Gods verlossingsplan blijven negeren?

ds. Frank Heikoop over 'Openbaring 21: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde'

Johannes zien in zijn visioen een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Waarom zou er een nieuwe hemel moeten komen, is de hemel dan nu niet volmaakt? Waarin verschilt de nieuwe aarde van de aarde waarop we nu leven? Kunnen we elkaar daar herkennen? wat zal de plaats van Israël zijn? Deze en andere vragen komen uitvoerig aan de orde.

Interview met Henk Binnendijk over 'Niemand is als hij'

Na een verdrietige gebeurtenis in zijn leven ging Henk Binnendijk troost zoeken in de Bijbel. Die vond hij in het Bijbelboek Job. Job is een man die veel geleden heeft: zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God Die afwezig is. En toch blijft Job standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk ontdekte dat het geloof van Job vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst.

ds. Willem J.J. Glashouwer over 'Waarom is Jezus Jood?'

Waarom is de Verlosser van de wereld een Jood? Waarom geen Chinees of een Hollander of een Afrikaan? Toevallig? Noodzakelijk?

Bert Noteboom over 'Shalom voor jou!'

Voor God is shalom een belangrijk woord. Dat zien we hoe vaak dit terugkomt in Zijn Woord, de Bijbel. Voor ons als mensheid is hier een schreeuwende behoefte aan. Wat kunnen we leren van dit Hebreeuwse woord, en hoe krijg ik de shalom van God concreet in mijn leven, gezin en huis?

ds. Henk Poot over 'Beelden van de eindtijd'

We leven in de eindtijd. Maar wat zien wij ervan? Waar verlangen we naar? En misschien nog wel het belangrijkste: hoe leven wij in de eindtijd de komst van Christus tegemoet?

ds. Dick Langhenkel over 'Leven in het licht van de wederkomst'

Heel de Bijbel laat ons zien dat de laatste fase van de eindtijd niet alleen veel zal vragen van de mensheid, maar ook van Gods kinderen. Het kan betekenen dat we moeten overschakelen naar een geheel andere instelling en levensstijl. Maar hoe doen we dat?

ds. Kees Kant over 'Welke profetieën over Israël zijn vandaag actueel?'

Veel profetieën vertellen over wat er in de toekomst gaat gebeuren. Mensen kunnen aan de hand daarvan eindeloos filosoferen over allerlei eindtijdscenario's. Maar er zijn ook profetieën met betrekking tot Israël die juist in onze tijd heel actueel zijn. Herkennen we die? En wat hebben ze ons vandaag dan te zeggen?

ds. Kees van Velzen over 'De rol en betekenis van de Tempelberg in de eindtijd'

Er is geen berg ter wereld die meer bediscussieerd is dan de Tempelberg. Waarom eigenlijk? Wat is er zo bijzonder aan de Tempelberg? De Bijbel laat zien dat de Almachtige God grootse plannen heeft met deze berg. Juist in de eindtijd is het van het grootste belang te weten wat Gods bedoelingen met deze bijzondere berg zijn!

Ruben Ridderhof over 'Waar blijft nou dat Koninkrijk?!'

Op 27 april vierde het koninkrijk der Nederlanden Koningsdag. Voor ons als christenen heeft het begrip 'Koninkrijk' een veel diepere betekenis dan voor veel andere Nederlanders. Het Koninkrijk van God loopt namelijk als een rode draad door de Bijbel. Maar: wat is dat nou precies voor een Koninkrijk? De hele Bijbel gaat er over, maar waar blijft nou dat Koninkrijk?

Bekijk meer video's

op ons YouTube-kanaal

Favicon CVI

De auteur

Christenen voor Israël

Doneren
Abonneren
Agenda